משאבי אנוש

חדשנות ב-HR: איך ServiceNow משנה את פני התחום?

Calendar Thumb
Hits Thumb 81
חדשנות ב-HR: איך ServiceNow משנה את פני התחום?

חדשנות ב-HR: השפעת ServiceNow על תחום משאבי אנוש

בעידן המודרני, בו הטכנולוגיה נוגעת כמעט בכל תחום בחיינו, תחום משאבי אנוש (HR) לא יכול להישאר מאחור. פלטפורמות מתקדמות כמו ServiceNow מציעות פתרונות שמטרתם לשדרג את תהליכי העבודה בארגונים ולהגביר את היעילות שלהם. במאמר הזה נבחן את ההשפעה של ServiceNow על תחום ה-HR וכיצד הטכנולוגיה הזו יכולה לשפר את היעילות בעבודה של הארגונים השונים.

מה זה ServiceNow?

ServiceNow היא פלטפורמת שירותים בענן, המציעה מגוון רחב של פתרונות טכנולוגיים עבור ארגונים. הפלטפורמה מתמקדת בשיפור התהליכים העסקיים ובאופטימיזציה של השירותים השונים בארגון זאת במטרה להפוך את העבודה ליותר חלקה ויעילה. אחד מהתחומים המרכזיים בהם ServiceNow פועלת הוא תחום משאבי אנוש, שם היא מספקת כלים ושירותים שמסייעים בהנעה ובביצוע של פעילויות שונות.

שיפור חווית העובד

אחד היתרונות המרכזיים של ServiceNow הוא השיפור בחווית העובד. בעזרת מערכת אוטומטית, עובדים יכולים לקבל תשובות לשאלותיהם במהירות וביעילות. לדוגמה, אם עובד שואל על יתרת ימי החופשה שלו, הוא יכול לקבל תשובה מיידית דרך הפלטפורמה, מבלי הצורך לפנות למנהל משאבי אנוש. זה לא רק חוסך זמן יקר, אלא גם מגביר את שביעות הרצון של העובד.

סטטיסטיקות מדהימות

  • מחקר שנערך בשנת 2022 גילה כי 73% מהעובדים חוו שיפור משמעותי בחווית העבודה לאחר המעבר לפלטפורמת HR טכנולוגית כמו ServiceNow.
  • מחקר נוסף מצא כי 67% מהמגייסים טוענים שהשימוש בטכנולוגיות אוטומטיות חיסך להם לפחות 20% הזמן שהקדישו למיון קורות חיים.

אוטומציה של תהליכים

ServiceNow מציעה כלים שמאפשרים אוטומציה של תהליכים מסורתיים בתחום ה-HR. לדוגמה, תהליך המיון של קורות חיים, ראיונות, וניהול התעניינות של מועמדים לאופן אוטומטי. במקום שהמנהלים יקדישו שעות רבות למיון קורות חיים, הפלטפורמה מבצעת סינון וסיווג אוטומטי של קורות חיים על פי קריטריונים שהוגדרו מראש. כך למנהלי משאבי אנוש נותר יותר זמן להתמקד בנושאים החשובים בפיתוח ובניהול העובדים.

אנליטיקה מתקדמת

בנוסף, השימוש ב-ServiceNow מספק גישה לאנליטיקה מתקדמת בתחום משאבי אנוש. הארגונים יכולים לקבל תובנות על ביצועי העובדים, רמות שביעות רצון, נתוני חופשות ועוד. תובנות אלו מאפשרות לארגונים לקבל החלטות מושכלות בכל הנוגע לגיוס, הכשרה ופיתוח קריירה של העובדים.

דוגמה להצלחה

אחת החברות שיישמה בהצלחה את ServiceNow היא HP, אשר דיווחה על שיפור משמעותי בציוני שביעות הרצון של העובדים בעקבות הטמעת הפלטפורמה. עם גישה נוחה למידע, העובדים חווים חוויות טובות יותר בעבודתם, דבר שמוביל להצלחה עתידית של החברה.

ייעול תהליכי גיוס וניהול עובדים חדשים

ServiceNow מציעה כלי עזר המקנים לארגונים את האפשרות לקצר את זמן הגיוס של עובדים חדשים. בעזרת פורטלים מותאמים אישית וכלים לאוטומטיזציה של תהליכי המיון, חברות מצליחות למצוא מועמדים מתאימים הרבה יותר מהר. לדוגמה, השירותים המוצעים בתחום המסמכים לעריכת ראיונות וחקירות לא רק חוסכים זמן, אלא גם מוסיפים ערך אמיתי לחברות המעוניינות לחזק את הכישורים בצוותים שלהן.

השפעת הטכנולוגיה על התרבות הארגונית

השימוש בטכנולוגיות כמו ServiceNow משפיע לא רק על תהליכים, אלא גם על התרבות הארגונית עצמה. פלטפורמה זו מקדמת מספיקות, שקיפות ושיתוף פעולה בין עובדים למנהלים. כאשר הקשרים בין העובדים למנהלי משאבי אנוש נפתחים והופכים לנגישים יותר, נוצרת סביבה בריאה יותר המקדישה תשומת לב לרווחת העובדים.

מגבלות ואתגרים

למרות היתרונות הרבה של ServiceNow, ישנם אתגרים שיכולים להתרחש במהלך תהליך ההטמעה. חשוב לדעת, כי כל טכנולוגיה חדשה עשויה לדרוש זמן להתרגל אליה וללא הכנה נכונה ותקשורת אפקטיבית, היא עלולה לגרום לתסכול בין העובדים. על מנת להקל על המעבר, חשוב להציע הכשרות מתאימות ולעודד מערכות יחסים חיוביות בין טכנולוגיה לאנשים.

סיכום

ServiceNow מהווה אתגר משמעותי בעידן החדש של משאבי אנוש, עם פתרונות אשר מסייעים לשדרג תהליכים, לשפר את חווית העובד ולסייע לארגונים לייעל את פעולתם באופן משמעותי תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. המעבר לטכנולוגיה החדשה לא רק משפר את ביצועי הארגון, אלא גם תורם לרווחת העובדים ולשביעות רצונם בעבודה. ככל שהארגונים ימשיכו לאמץ טכנולוגיות אלו, כך יוכלו הם להבטיח שהם שומרים על מעמדם המוביל בשוק.

אם אתה מעוניין במידע נוסף בנושא משאבי אנוש Mail Thumb

צור קשר ונוכל להמליץ לך בחינם על ספקים מובילים בתחום