אינטראנט
Firstup הוכרה כמובילה בריבוע הקסם של Gartner



Firstup מובילה את מהפכת האינטרא-נט הארוז – הכרה בינלאומית ומשמעויותיה לעתיד חוויית העובד הדיגיטלית
בעידן שבו "חוויית העובד" (Employee Experience - EX) הפכה לגורם אסטרטגי קריטי להצלחה ארגונית, והיכולת לתקשר ביעילות ולהניע מעורבות עובדים היא אתגר יומיומי, ארגונים מחפשים פתרונות טכנולוגיים שיגשרו על פערים תקשורתיים ויאחדו את העובדים תחת קורת גג דיגיטלית אחת. פתרונות אינטרא-נט עברו שינוי משמעותי בשנים האחרונות; מ"מאגרי מידע פנימיים" סטטיים, הם הפכו ל"פורטלים ארגוניים ארוזים" (Packaged Intranet Solutions) דינמיים, מותאמים אישית וממוקדי עובד. בשדה קרב טכנולוגי זה, חברות בולטות מתמודדות על ליבן (ומסכמי התקציב) של ארגונים, ורק מעטות זוכות להכרה בינלאומית כפורצות דרך ומובילות שוק.
בשנת 2023, ענקית המחקר והייעוץ הטכנולוגי Gartner® שרטטה מחדש את מפת השוק בתחום פתרונות האינטרא-נט הארוזים, ובמיקמה את חברת Firstup במיקום יוקרתי – כ מובילה (Leader) בריבוע הקסם (Magic Quadrant™) שלה לשנת 2023 בתחום זה. הכרה זו אינה רק ציון לשבח, אלא עדות משמעותית להישגים הטכנולוגיים והעסקיים של Firstup, ולמעמדה כאחת השחקניות המשפיעות ביותר על עיצוב עתיד התקשורת הפנים-ארגונית וחוויית העובד הדיגיטלית.
מאמר זה, המיועד למנהלי משאבי אנוש (HR), מנהלי תקשורת פנים-ארגונית, מנהלי טכנולוגיות מידע (IT), מנהלי דיגיטל, וכל מי שמתעניין בטכנולוגיות המשנות את מקום העבודה, יצלול לעומק המשמעות של הכרה זו. נסביר מהו בדיוק ריבוע הקסם של Gartner®, נבחן את האופן שבו Firstup התבלטה בשוק, נפרט את היכולות והיתרונות המרכזיים של הפלטפורמה המגובים בנתונים, נסקור את האתגרים והחזון לעתיד, ונדגים כיצד פתרונות אינטרא-נט מודרניים, כמו זה של Firstup, משנים את כללי המשחק עבור ארגונים ועובדיהם.
מהו ריבוע הקסם של Gartner®? – הכלי האנליטי שמעצב את מפת השוק הטכנולוגי
ריבוע הקסם של Gartner® הוא כלי אנליטי ידוע ובעל השפעה משמעותית בתעשיית הטכנולוגיה. הוא מספק לארגונים נקודת מבט שקופה ואנליטית על ספקי טכנולוגיה ותיקים וחדשים בשוק מסוים. הניתוח ממקם את הספקים בריבוע דו-ממדי על בסיס שני קריטריונים עיקריים:
- יכולת ביצוע (Ability to Execute): קריטריון זה מעריך את יכולתו של הספק להוציא לפועל את החזון שלו, לרבות היבטים כמו חוזק המוצר והשירות, יכולת שיווק ומכירות, מודל תמחור, תגובה לצורכי שוק, חווית לקוח, וביצועים תפעוליים כוללים.
- שלמות החזון (Completeness of Vision): קריטריון זה מעריך את הבנתו של הספק את השוק, יכולתו לזהות מגמות עתידיות, אסטרטגיית המוצר לטווח ארוך, חדשנות, אסטרטגיה גאוגרפית ואנכית (תחומי התמחות).
ספקים ממקומים באחד מארבעה רביעים בריבוע: מובילים (Leaders) – מבצעים היטב כיום ומוכנים לעתיד; מאתגרים (Challengers) – מבצעים היטב אך חזונם אינו שלם כמו המובילים; בעלי חזון (Visionaries) – בעלי חזון חזק אך יכולת ביצועם אינה מלאה עדיין; ו שחקני נישה (Niche Players) – מתמקדים בפלח שוק קטן או בעלי יכולת ביצוע וחזון מוגבלים. המיקום ברביע "מובילים" נחשב ליוקרתי במיוחד ומעיד על כך שהספק מציג ביצועים חזקים בשוק הנוכחי ובעל חזון ברור וחדשני לעתיד. הכרה זו מהווה לרוב חיזוק משמעותי עבור ארגונים הנמצאים בתהליך בחירת ספקים.
Firstup: השפעתה על תעשיית האינטרא-נט והפיכתה לחוויית עובד דיגיטלית
Firstup מיתגה את עצמה לאורך העשור האחרון לא רק כספקית אינטרא-נט, אלא כספקית פלטפורמת חוויית עובד דיגיטלית (Digital Employee Experience) שמטרתה לחבר, למשוך ולהניע את כלל העובדים בארגון, ובפרט את העובדים הפרונטליים (Deskless Workforce) שלרוב "נותרים בחוץ" מבחינה דיגיטלית (כפי שפורט במאמר קודם). הפלטפורמה מתמקדת ביצירת ערוצי תקשורת דו-כיווניים, בהנגשת מידע רלוונטי ומותאם אישית, וביצירת תחושת שייכות ומעורבות.
עמודי התווך של פלטפורמת Firstup:
- ערוצי תקשורת מאוחדים ודינמיים: הפלטפורמה של Firstup מאחדת מגוון ערוצי תקשורת תחת קורת גג אחת, ומאפשרת לארגונים להגיע לעובדים היכן שהם נמצאים ובהעדפתם: אפליקציית מובייל מודרנית וידידותית, אימייל, התראות Push, הודעות SMS, ושילוב עם כלים קיימים כמו Slack או Microsoft Teams. היכולת לפלג קהלים ולשלוח מסרים מותאמים אישית חיונית להבטחת הגעת המידע הנכון לאדם הנכון.
- התאמה אישית (Personalization) המונעת על ידי AI: Firstup עושה שימוש נרחב בבינה מלאכותית (AI) כדי לנתח את התנהגות העובדים ולהציג להם תוכן והודעות המותאמים אישית לתפקידם, מיקומם, מחלקתם, תחומי עניינם, ואופן האינטראקציה שלהם עם הפלטפורמה. התאמה אישית זו מגבירה את הרלוונטיות של התקשורת הארגונית ומעודדת מעורבות גבוהה יותר. מנגנון פסיכולוגי: תוכן רלוונטי ומוגש באופן מותאם אישית יוצר תחושת הערכה אצל העובד, מקטין עומס מידע מיותר, ומגביר את הסיכוי לצריכת התוכן ולפעולה.
- נתוני אנליטיקה ותובנות מתקדמים: הפלטפורמה מספקת למנהלי משאבי אנוש ולמנהלי תקשורת פנים-ארגונית נתונים עשירים על האופן שבו עובדים צורכים תוכן, עם אילו הודעות הם מקיימים אינטראקציה, מהם נושאי העניין הבולטים, ומהם שיעורי המעורבות ברמת הפרט, הצוות, המחלקה או הארגון כולו. אנליטיקה זו מאפשרת קבלת החלטות מבוססות נתונים, אופטימיזציה של אסטרטגיות תקשורת, וזיהוי "נקודות כאב" או פערים במידע.
- ניהול משימות ותהליכים: מעבר לתקשורת בלבד, Firstup מאפשרת גם ניהול משימות בסיסי, סקרים ומשוב, ושילוב תהליכים ארגוניים קצרים (למשל, אישור בקשות).
- אינטגרציות חלקיות: הפלטפורמה מתממשקת עם מערכות ארגוניות קיימות (HRIS, Active Directory, מערכות למידה, ועוד) ליצירת זרימת מידע חלקה יותר וגישה נוחה למידע רלוונטי מתוך האפליקציה.
הישגים ומדדים כמותיים – עדות להצלחה בשוק
ההכרה של Gartner® ב-Firstup כמובילה לא הגיעה בחלל ריק. היא נשענת על צמיחה עסקית משמעותית ועל נתונים כמותיים המדגימים את ההשפעה של הפלטפורמה על ארגונים ועובדיהם:
- צמיחת לקוחות מרשימה: Firstup הציגה צמיחה משמעותית בשנים שקדמו להכרה, ודיווחה על עלייה של 35% במספר הלקוחות בשנת 2022 לבדה, מה שמעיד על אימוץ נרחב של הפתרון בשוק.
- שיפור מובהק במעורבות עובדים: מחקרים שונים, כולל מחקר פנימי שערכה Firstup בקרב לקוחותיה, הראו כי ארגונים שהטמיעו את הפלטפורמה חוו עלייה ממוצעת של 50% במעורבות עובדים (המתבטאת למשל, בקריאת הודעות, אינטראקציה עם תוכן, השתתפות בסקרים) ושיפור ניכר בגישה לתוכן ארגוני חיוני לעומת תקופות שקדמו להטמעה.
- חיסכון בזמן וייעול תקשורת: מחקר נוסף שנערך בקרב משתמשי Firstup גילה כי היכולת לרכז את התקשורת והמידע במקום אחד, באפליקציה נגישה, הביאה ל חיסכון ממוצע של כ-40% בזמן התגובה של עובדים למידע והודעות וקיצור משך הזמן המושקע בתקשורת פנים-ארגונית באופן כללי.
- שיפור בשביעות רצון עובדים: למרות שהנתון 70% מהמאמר המקורי לא צוין כקשור ישירות ל-Firstup, הוא משקף מגמה כללית בתעשייה: עובדים מחוברים ובעלי גישה למידע וכלים דיגיטליים חווים שביעות רצון גבוהה יותר מעבודתם.
האתגרים והחזון לעתיד – חדשנות מתמדת בשוק דינמי
למרות ההצלחות המרשימות וההכרה כמובילה, Firstup פועלת בשוק תחרותי ומשתנה ללא הרף. התחרות מצד פתרונות אינטרא-נט ארוזים אחרים, כלי תקשורת ארגוניים נקודתיים, ואף פתרונות פנים ארגוניים, מחייבת חדשנות מתמדת.
- הצורך בחדשנות מתקדמת: דרישות הארגונים לפתרונות מותאמים יותר, עם יכולות אוטומציה וניתוח מתקדמות, גוברות.
- שילוב AI עמוק יותר: Firstup רואה בבינה מלאכותית מנוע קריטי לפיתוחים עתידיים. החזון כולל שימוש ב-AI לפרסונליזציה חכמה אף יותר (למשל, הצגת מידע באופן פרואקטיבי על בסיס צרכי העובד), אופטימיזציית תהליכים, ניתוח סנטימנט של משוב עובדים בקנה מידה גדול, ואף סיוע וירטואלי לעובדים בפתרון שאלות.
- הרחבת פונקציונליות ושילובים: החברה מתכננת להרחיב את מגוון הכלים הזמינים בפלטפורמה ולהעמיק את האינטגרציות עם מערכות צד שלישי נוספות כדי להפוך את הפלטפורמה למרכז חווית העובד הארגונית באמת.
התחום ההולך ומתפתח של פתרונות חוויית עובד דיגיטלית
ההכרה ב-Firstup ובחברות מובילות אחרות בתחום על ידי Gartner® מצביעה על כך שקטגוריית פתרונות האינטרא-נט הארוזים התבגרה והפכה חיונית בנוף הטכנולוגי הארגוני. הגישה ההוליסטית של Firstup, המתמקדת בהשפעה על חוויית העובד הכוללת ולא רק על התקשורת הפנימית, משקפת את ההבנה שקישוריות דיגיטלית היא כלי מרכזי לבניית תרבות ארגונית חזקה, הגברת מעורבות, ושיפור שביעות רצון עובדים – מה שמתורגם בסופו של דבר להצלחה עסקית.
חדשנות דינמית ואסטרטגיות למעורבות עובדים – המפתח לעתיד
Firstup אינה מסתפקת בלספק כלים; היא שואפת להיות שותפה של ארגונים בטרנספורמציה תרבותית. הדרך בה היא מעודדת מעורבות דו-כיוונית (העובדים לא רק מקבלים מידע, אלא יכולים להגיב, לשאול, להציע, ולשתף) משקפת הבנה עמוקה של פסיכולוגיית עובדים. השילוב בין חדשנות טכנולוגית (כמו שילוב AI) לבין דגש על אסטרטגיות תקשורת ומעורבות, ממצב את Firstup כשחקן אסטרטגי בשוק.
סיכום: Firstup – המובילה שמעצבת את עתיד התקשורת הפנים-ארגונית
הכרה ב-Firstup כמובילה בריבוע הקסם של Gartner® לפתרונות אינטרא-נט ארוזים לשנת 2023 היא עדות מרשימה לביצועיה, חדשנותה, והשפעתה על השוק. הפלטפורמה שלה, המשלבת ערוצי תקשורת מאוחדים, פרסונליזציה מבוססת AI, אנליטיקה מתקדמת ויכולות נוספות, מספקת מענה אפקטיבי לאתגרים של תקשורת פנים-ארגונית ומעורבות עובדים, ובפרט לאוכלוסיית העובדים הפרונטליים.
ההישגים הכמותיים (צמיחת לקוחות, שיפור במעורבות וחיסכון בזמן) מדברים בעד עצמם וממחישים את הערך המעשי שמספקת Firstup לארגונים המשתמשים בה. עם התמקדות מתמשכת בחדשנות (בדגש על AI) ובשיפור חוויית העובד הכוללת, Firstup ממוקמת היטב להישאר שחקן מרכזי ומשפיע בשוק הדינמי של טכנולוגיות HR ותקשורת ארגונית בשנים הקרובות.
פתרונות כמו Firstup אינם רק "אינטרא-נט" במובן המסורתי; הם הכלים הדיגיטליים ההכרחיים לבניית מקום עבודה מחובר, מעורב ופרודוקטיבי בעידן הנוכחי ובעתיד.
ארגונים המבקשים לשפר משמעותית את התקשורת הפנימית, להגביר את מעורבות העובדים, ולגשר על הפער הדיגיטלי מול העובדים הפרונטליים – צריכים לשקול ברצינות פתרונות כמו זה שמציעה Firstup.