שיווק ופרסום
מהפכת התיירות של המילניאלס העשירים בסין: מטיולים מאורגנים לחוויות אישיות



מהפכת התיירות של המילניאלס העשירים בסין: מטיולים מאורגנים לחוויות אישיות
אם עד לא מזמן כשחשבנו על תיירים מסין, דמיינו קבוצות גדולות עם מדריך צמוד ואוטובוס תיירים עמוס, הגיע הזמן לעדכן את התמונה. דור המילניאלס הסיני העשיר מגיע ומשנה את כל מה שהכרנו על תיירות בינלאומית. הם כבר לא מחפשים את המסלולים הקבועים ואת האטרקציות ההמוניות; הם רוצים לחוות את העולם בצורה אישית, אותנטית ובלתי נשכחת. המהפכה הזו לא משפיעה רק על בתי המלון וחברות התעופה, אלא גם על המסחר האלקטרוני, הכלכלה המקומית ואפילו על האופן שבו אנחנו חושבים על תיירות בכלל. בואו נצלול לעומק התופעה המרתקת הזו ונבין מי הם המילניאלס הסינים העשירים, מה הם מחפשים בטיולים שלהם ואיך זה משנה את העולם כולו.
"המספרים מדברים בסינית (ובדולרים!)" – מגמות חדשות שמטלטלות את עולם התיירות:
נתוני ארגון התיירות העולמי (UNWTO) לא משאירים מקום לספק: תיירים מסין הוציאו סכום אסטרונומי של 277 מיליארד דולר על נסיעות בינלאומיות בשנת 2018 – יותר מכל מדינה אחרת בעולם. ומי הם הכוח המניע מאחורי המספרים האלה? ניחשתם נכון – המילניאלס. על פי הערכות, כ-60% מהתיירים הסינים היוצאים לחו"ל הם מתחת לגיל 40, וקבוצה זו, במיוחד אלה עם אמצעים כלכליים, היא זו שמובילה את השינוי העמוק בהעדפות התיירות.
"לא עוד טיול מאורגן תודה" – העדפה ברורה לחוויות אישיות ואותנטיות:
בניגוד מוחלט להוריהם, שגדלו בתקופה שבה טיולים מאורגנים היו הדרך המקובלת והנגישה ביותר לחו"ל, המילניאלס הסינים העשירים מחפשים משהו אחר לגמרי. הם רוצים חוויות ייחודיות, מותאמות אישית ואותנטיות שבאמת יחברו אותם למקום ולתרבות המקומית. סקר שנערך על ידי חברת הייעוץ McKinsey & Company מצא נתון מדהים: 95% מהמילניאלס הסינים העשירים מעדיפים טיולים שנתפרו במיוחד עבורם על פני חבילות תיור קבועות. הם רוצים להיות בשליטה על המסלול שלהם, לבחור את הפעילויות שמעניינות אותם ולחוות את היעד בקצב שלהם.
"האינטרנט הוא המדריך החדש" – תפקיד המסחר האלקטרוני במהפכה:
המסחר האלקטרוני משחק תפקיד מרכזי ומשמעותי בשינוי הרגלי התיירות של המילניאלס הסינים. פלטפורמות מקוונות כמו Ctrip ו-Mafengwo הפכו לכלי חיוני עבורם בתכנון והזמנת חופשות מותאמות אישית בקלות ובנוחות. הם יכולים להשוות מחירים של טיסות ומלונות, לקרוא חוות דעת של מטיילים אחרים, להזמין סיורים ופעילויות ייחודיות ואפילו לתקשר ישירות עם ספקים מקומיים. לפי נתוני חברת המחקר iResearch, שוק המסחר האלקטרוני לתיירות בסין צפוי להגיע לסכום עצום של 1.5 טריליון יואן (כ-230 מיליארד דולר) עד שנת 2022, ונתח משמעותי מכך מגיע מהזמנות של מילניאלס.
"מחפשים את הדבר האמיתי" – הדגש על אותנטיות וחוויה מקומית:
המילניאלס הסינים העשירים כבר לא מסתפקים בביקור באתרים התיירותיים המפורסמים שמופיעים בכל מדריך. הם רוצים לצלול עמוק יותר לתרבות המקומית ולחוות אותה ממקור ראשון. לדוגמה, במקום לעמוד בתור למוזיאון הלובר בפריז, הם עשויים להעדיף סיור קולינרי בשכונה פחות מוכרת, ללמוד לבשל מאכלים צרפתיים מסורתיים עם שף מקומי או להשתתף בסדנת אמנות עם אמן מקומי. הם מחפשים את החוויות האותנטיות שיאפשרו להם להתחבר באמת למקום ולאנשים.
"הכסף הולך לשכנים" – השפעה חיובית על הכלכלה המקומית:
המגמה הזו של העדפת חוויות אישיות ואותנטיות משפיעה באופן משמעותי גם על הכלכלות המקומיות. במקום להוציא את רוב כספם על חבילות תיור גדולות שכוללות בעיקר מלונות גדולים ומסעדות תיירים, המילניאלס הסינים העשירים מעדיפים לתמוך בעסקים מקומיים קטנים – בתי מלון בוטיק, מסעדות משפחתיות, חנויות מלאכה מקומיות ומדריכי טיולים עצמאיים. לפי מחקר של חברת Euromonitor International, 56% מהמילניאלס הסינים מעדיפים לקנות מוצרים ושירותים מעסקים מקומיים בזמן הטיול שלהם, מתוך רצון לתמוך בקהילה ולחוות את המקום בצורה אמיתית יותר.
"הטלפון החכם ככרטיס כניסה לתרבות" – תפקיד הטכנולוגיה והמסחר האלקטרוני בחוויה:
הטכנולוגיה והמסחר האלקטרוני לא רק מאפשרים למילניאלס הסינים לתכנן ולהזמין את טיוליהם בקלות, אלא גם משפרים משמעותית את החוויה שלהם בזמן הטיול עצמו. אפליקציות כמו WeChat, שהיא הרבה יותר מאפליקציית הודעות בסין, מאפשרות להם לשלם באופן דיגיטלי כמעט בכל מקום, לתקשר בקלות עם ספקי שירותים מקומיים (לפעמים באמצעות תרגום בזמן אמת) ולשתף את החוויות שלהם עם חברים ובני משפחה ברשתות החברתיות. לפי נתוני ענקית התשלומים הדיגיטליים Alipay, התשלומים באמצעות מובייל של תיירים סינים בחו"ל גדלו ב-75% בשנת 2019, מה שמדגים את הנוחות והחשיבות של הטכנולוגיה בחוויית הטיול שלהם.
"העולם משנה כיוון" – השפעה גלובלית על תעשיית התיירות:
תעשיית התיירות העולמית מבינה את השינוי בהעדפות של התיירים הסינים העשירים ומתחילה להתאים את עצמה לדרישות החדשות. מלונות, אתרי תיירות וחברות תעופה משקיעים יותר ויותר ביצירת חוויות מותאמות אישית, בהצעת שירותים דיגיטליים נוחים ובשיתוף פעולה עם עסקים מקומיים קטנים כדי לספק את האותנטיות שהמילניאלס מחפשים. לדוגמה, רשת המלונות Marriott השיקה תוכנית נאמנות מיוחדת שמיועדת למילניאלס הסינים ומציעה להם חוויות מקומיות ייחודיות וגישה לשירותים דיגיטליים מתקדמים.
"אתגרים לצד הזדמנויות" – מבט לעתיד התיירות הסינית:
המהפכה הזו מציבה בפני תעשיית התיירות העולמית אתגרים לא מבוטלים, במיוחד עבור עסקים מסורתיים שאולי יתקשו להסתגל לביקוש הגובר לחוויות אישיות ואותנטיות. מצד שני, היא פותחת הזדמנויות חדשות ומרתקות לעסקים קטנים ומקומיים ברחבי העולם, שיכולים כעת להגיע ישירות לקהל יעד גדול ומשגשג של מטיילים סינים באמצעות פלטפורמות מקוונות ושיתופי פעולה עם סוכנויות נסיעות בוטיק.
"הקורונה שינתה הכל (זמנית)" – השפעת המגפה והתחזיות לעתיד:
מגפת הקורונה פגעה קשות בתעשיית התיירות העולמית, ובכלל זה גם בתיירות מסין. עם זאת, מומחים בתחום צופים שכאשר הגבולות ייפתחו והטיסות הבינלאומיות יחזרו לשגרה, המגמה של חיפוש אחר חוויות אישיות ואותנטיות רק תתחזק. סקר שנערך על ידי חברת הייעוץ Oliver Wyman הראה ש-77% מהמילניאלס הסינים מתכננים להגדיל את הוצאותיהם על טיולים לאחר המגפה, מה שמצביע על פוטנציאל צמיחה עצום בתחום התיירות המותאמת אישית.
"הדור שמשנה את העולם (דרך הדרכון)" – סיכום ומבט קדימה:
המילניאלס העשירים בסין הם כוח משמעותי שמוביל מהפכה אמיתית בתעשיית התיירות העולמית. הם כבר לא מסתפקים בטיולים מאורגנים ובאתרי תיירות המוניים; הם רוצים חוויות אישיות, אותנטיות ובלתי נשכחות. הם משתמשים בטכנולוגיה ובמסחר אלקטרוני כדי לתכנן את טיוליהם בצורה עצמאית ומשפיעים באופן משמעותי על כלכלות מקומיות ברחבי העולם. תעשיית התיירות נדרשת להסתגל במהירות למגמות החדשות הללו, תוך יצירת הזדמנויות חדשות לעסקים ולכלכלות מקומיות כדי לתפוס נתח מהשוק העצום הזה. זהו שינוי מרתק שמראה לנו איך דור חדש של מטיילים יכול לעצב מחדש את פני התיירות העולמית כולה.